F1 2025 - McLaren F1: Ambicije za nastavak uspjeha u 2025. godini

Piše: bakus

18.01.2025., 16:29 4 min 3

Sezona 2024. bila je prekretnica za McLaren F1. Iako nisu dominirali poput nekadašnjeg Red Bulla ili Mercedesa, uspjeli su uz konstantne performanse i ključne pobjede osvojiti svoj prvi konstruktorski naslov od 1998. godine. S ulaskom u 2025., McLaren se suočava s velikim izazovima, ali i s velikim ambicijama da potvrdi svoj povratak u vrh Formule 1.

 

Kako su osvojili naslov 2024. godine?

 

McLarenova sezona 2024. bila je primjer kako dosljednost može donijeti uspjeh. Iako su rivali poput Red Bulla i Ferrarija imali tehnički naprednije bolide na određenim stazama, McLaren je uspio kapitalizirati zahvaljujući inovativnim strategijama, pouzdanosti bolida MCL38 i konstantnim bodovima svojih vozača.

 

Lando Norris, ključna figura momčadi, bio je iznimno konzistentan, s nizom podija i nekoliko ključnih pobjeda koje su preokrenule tijek sezone. Oscar Piastri, u svojoj drugoj sezoni, dokazao se kao pouzdan vozač, osvojivši svoje prve F1 pobjede.

 

“Naslov nije došao lako. Borili smo se utrku po utrku i dokazali da se možemo nositi s najboljima,” izjavio je Norris na kraju sezone.

 

MCL39: Evolucija za 2025. godinu

 

Za 2025., McLaren će predstaviti novi bolid, MCL39, koji je rezultat lekcija naučenih u protekloj sezoni. Aerodinamička poboljšanja, optimizacija pogonske jedinice i bolji rad s gumama trebali bi momčadi omogućiti još konkurentniju sezonu.

 

Andrea Stella, šef momčadi, istaknuo je kako su ključne promjene usmjerene na performanse u kvalifikacijama i sprint utrkama, gdje su prošle godine gubili bodove u odnosu na konkurente.

 

“Prošla sezona bila je dokaz naše sposobnosti, ali nećemo se zaustaviti. MCL39 je dizajniran da nas održi u vrhu i pruži priliku za nove pobjede,” rekao je Stella.

 

Norris i Piastri: Ključ uspjeha

 

Lando Norris ulazi u sezonu 2025. kao lider momčadi. Nakon što je 2024. završio na drugom mjestu u poretku vozača, Norris vjeruje da može napraviti korak dalje i osvojiti vozački naslov. Njegovo iskustvo, mirnoća i tehnička povratna informacija presudni su za daljnji razvoj momčadi.

 

Oscar Piastri, koji je prošle godine impresionirao svojim brzim prilagodbama i talentom, ulazi u 2025. s još većim očekivanjima. Njegova uloga "drugog" vozača, ali s jasnom mogućnošću borbe za pobjede, daje McLarenu širinu u strategijama.

 

“Imamo savršen balans u momčadi. Lando je lider, ali Oscar je već sada spreman na velike stvari,” izjavio je Zak Brown, izvršni direktor McLarena.

 

Najveći izazovi u 2025.

 

Iako ulaze u sezonu kao aktualni prvaci, McLaren se ne zavarava – 2025. će biti još teža. Red Bull, predvođen Maxom Verstappenom, dolazi s unaprijeđenim bolidom, dok je Ferrari ojačan s Lewison Hamiltonom najavio niz tehničkih inovacija kako bi smanjio svoje slabosti iz prošle godine.

 

No, McLarenov fokus nije na rivalima, već na vlastitim performansama. “Najvažnije je da nastavimo naš napredak. Rivali su uvijek jaki, ali mi se moramo fokusirati na naše mogućnosti i strategije,” izjavio je Stella.

 

Ciljevi za 2025.

 

McLarenov cilj za ovu sezonu je jasan: obraniti konstruktorski naslov i donijeti vozački naslov u Woking. Svi resursi momčadi usmjereni su na razvoj tijekom sezone i iskorištavanje svake prilike na stazi.

 

“Znamo što znači biti prvak. Sad želimo dokazati da to možemo ponoviti,” zaključio je Zak Brown.

 

Zaključak

 

McLaren F1 u 2025. ulazi s ogromnim očekivanjima i željom za potvrdom. Iako nisu toliko dominirali prošle godine, njihova snaga leži u dosljednosti, timskom duhu i vozačima koji su gladni novih pobjeda. Sezona pred nama donijet će izazove, ali McLaren djeluje spremno za nastavak svoje povijesne priče.

Za komentiranje trebaš biti prijavljen. Prijava Registracija

3 replike

  1. Josip Pausic
    Joža Administrator
    Iskreno, dvoumim se oko tvoje izjave da je McLaren ostvario uspjeh u 2024., koliko god to čudno zvučalo u kontekstu činjenice da su osvojili konstruktorski naslov nakon toliko godina. 
    Iskreno, meni se čini da su dobar dio sezone imali najbrži paket na stazi, na čemu svakako treba čestitati inžinjerskom dijelu momčadi. Ali s druge strane, race managment im je bio užasan i taj dio sezone uopće nisu iskoristili da ozbiljno sustignu Maxa u poretku vozača već su se bavili papaya pravilima i svojim unutrar-momčadskim glupostima. 
    Tako da, kapa dole na činjenici kakav su bolid složili. Ali moraju još puno napredovati u tome kako takav brzi auto pretočiti u broj bodova koje zaslužuje. To je meni ključni segment za novu sezonu.
     
    1
    1
    0
    • bakus
      Mogu se složiti sa Vama da je managment utrka bio najblaže rečeno katastrofalan. Počevši od VN Mađarske gdje,kao da ekipa iz Pit wall-a ni sama nije vjerovala da mogu napraviti nešto ozbiljno.
       
      Međutim nakon zabrane McLarenovog "izuma" mini DRS-a koja se dogodila u drugom dijelu sezone, njihove preformanse naglo padaju.
      U početku sezone nisu baš pokazivali brzinu šampionske momčadi.
       
      Sigurno da je sada cijeli tim puno iskusniji i ohrabren konstruktorskim naslovom pokušat će doći do punog plijena u 2025. godini (ako im papaya pravila to dozvole)
      0
      0
      0
    • Josip Pausic
      Joža Administrator
      Ma da, pričam o onom periodu kad su bili vidljivo najbrži, i umjesto da su maksimizirali broj bodova i povećali pritisak na Maxa, oni nisu bili u stanju donjeti odluke koje su potrebne, i kod vođenja utrka po pitanju taktike, odnosa vozača i slično. Taj dio će svakako morati popraviti, jer ne vjerujem da će ove sezone postojati razdoblje gdje ćeš biti uvjerljivo najbrži, nego će vjerojatno to ovisiti od staze do staze i koja konfiguracija staze kojoj ekipi paše.
      1
      1
      0

Top 10

Tribina.hr portal

Tribina je zajednica sportskih analitičara, komentatora, novinara i ljubitelja sporta!


Josip Korda je podatkovni analitičar i nogometni skaut, koji je uz Tribina podcast od njegovih početaka. Kao podatkovni analitičar radi u IT industriji, dok u nogometu radi kao skaut i konzultant, a trenutno je skaut za FK Sarajevo.
Josip Paušić je nogometni analitičar koji je radio u stožerima Rijeke i Gorice. Godinama je bio vanjski stručni suradnik sportske redakcije HRT-a na emisijama vezanim za velika nogometna natjecanja, a tri godine je radio kao urednik emisije Lige prvaka i glavni urednik sportskog kanala PlanetSport.
Mihovil Topić je nogometni analitičar, kolumnist i suradnik nekoliko konzultantskih tvrtki specijaliziranih za napredne metode skautinga i moderne tehnologije koje sve više pronalaze svoje mjesto u nogometu. Godinama kombinira angažman u medijima i rad s nogometnim klubovima. Ta dva elementa kombinira i na Tribini.