FIA je odlučila dodatno zaoštriti tehničke propise vezane uz fleksibilnost prednjih i stražnjih krila u Formuli 1, kako bi spriječila momčadi da traže aerodinamičke prednosti savijanjem tih komponenti pri velikim brzinama. Ova mjera dolazi nakon što su tijekom 2024. godine pojedine momčadi koristile inovativna rješenja kako bi maksimalno iskoristile postojeće rupe u pravilima.
Nova pravila i početak primjene
Od početka sezone 2025., FIA će provoditi rigoroznije testove na stražnjim krilima, počevši od Velike nagrade Australije u ožujku. S druge strane, nova testiranja prednjih krila stupit će na snagu nešto kasnije – od Velike nagrade Španjolske u lipnju. Ovakav pristup omogućit će momčadima određeno prilagodbeno razdoblje kako ne bi morale naglo mijenjati dizajn svojih bolida.
Što ovo znači za momčadi?
U posljednjih nekoliko sezona, fleksibilnost krila bila je česta tema rasprava. Iako su dijelovi bolida prolazili standardne statičke testove, FIA je otkrila da se neka krila savijaju pod velikim opterećenjem na stazi, smanjujući otpor zraka i poboljšavajući maksimalnu brzinu. Takve prakse FIA sada želi potpuno eliminirati.
Primjerice, tijekom 2024. godine, McLaren je bio prisiljen modificirati stražnja krila nakon što je FIA izrazila zabrinutost oko njihove legalnosti tijekom Velike nagrade Singapura. To je bio jedan od povoda za donošenje strožih pravila koja sada stupaju na snagu.
Cilj FIA-inih promjena
Glavni cilj novih propisa je osigurati poštenu borbu među momčadima i spriječiti inženjerske trikove koji bi mogli narušiti integritet natjecanja. FIA vjeruje da će pojačana kontrola fleksibilnosti krila pomoći u održavanju ravnoteže između inovacija i poštivanja pravila.
Hoće li nova testiranja utjecati na hijerarhiju na gridu, ostaje za vidjeti, no jedno je sigurno – tehnički propisi u Formuli 1 postaju sve stroži, a momčadi će morati pronaći nove načine za poboljšanje aerodinamičkih performansi u okviru novih ograničenja.
Što vi mislite?
Je li FIA u pravu što dodatno pooštrava pravila o fleksibilnim krilima ili bi momčadima trebalo dopustiti više slobode u dizajnu bolida? Mislite li da će ova promjena utjecati na poredak na gridu u 2025.? Podijelite svoje mišljenje u komentarima!
Tribina je zajednica sportskih analitičara, komentatora, novinara i ljubitelja sporta!
Ako sam dobro razumio, 2024 u Singapuru je McLarenov rear wing, zbog fleksibilnosti pri većim brzinama, imao ajmo reć mali ¨DRS¨, na dijelovima staze koji nisu DRS zona, pa je to zasmetalo FIA-i. Također, koliko sam pročitao, nova i rigoroznija testiranja će u 2025. godini biti statička, što mi iskreno nema previše smisla jer ako vide problem tek pri većim brzinama, u tim uvjetima bi se testovi trebali i provoditi.
U svakom slučaju, ne sviđa mi se ovo pooštravanje pravila, a pogotovo ako ga opravdavaju time da će nova pravila pomoći održati ravnotežu među timovima. Mislim da bi baš inženjerski dizajn trebao biti ono što odvaja bolji tim od lošijeg, a ne novac i ulaganja što je trenutno većinski razlog. Definitivno mislim da bi FIA trebala dozvoliti više slobode u dizajniranju bolida (naravno, dok je u granicama sigurnosti), jer stvarno nebi htio da svaki tim ima identični bolid, samo različito ofarban.
Reakcije na komentar
Sviđa mi se
Ne sviđa mi se
/Reakcije na komentar
Sviđa mi se
Ne sviđa mi se
/