Srebrna strijela prelazi u Scuderiu!

Piše: N1k0

18.01.2025., 16:10 7 min 3

Prije malo manje od godinu dana desio se najveći transfer u povijesti automoto sporta. Lewis Hamilton kao ambadasador mercedesa i sedemerostruki svijetski prvak Formule 1 prelazi u najveću ekipu u povijesti automobilizma. Ako gledamo samo brojke onda možemo reći kako je Hamilton „GOAT“ ovoga sporta. U Ferrari dolazi sa jednim jedinim mogućim ciljem, a to je da osvoji svoju 8 titulu i time bi bio sam na „vrhu svijeta“. Trenutno samo Michael Schumacher i on imaju po 7 titula. Nakon 11 godina provedenih u ekipi Mercedes-AMG PETRONAS-a Hamilton je odlučio da mora promijeniti sredinu. Odlazi u ekipu kojoj je 2008. godine „oteo“ titulu u posljednjih par zavoja zahvaljujući Timu Glocku i Toyoti. Velike bitke su vodili  2017. te 2018. Hamilton i Ferrari zajedno sa Sebastianom Vettlom kao vođom Scuderie

 

 

Zlatne godine u Mercedes-AMG PETRONAS-u

 

 Svoje najbolje razdoblje u karijeri Hamilton je proveo vozeći za ekipu Mercedesa gdje je osvojio 6 vozačkih i 8 konstruktorskih titula. To je bilo vrijeme formule 1 gdje je Hamilton jednostavno bio na nekoj drugoj razini. U tom periodu zabilježio je u 246 utrke čak 84 pobijede. Od 2014.do 2016. jedini rival na stazi mu je bio timski kolega Nico Rosberg koji ga je 2016. uspio pobijediti i osvojiti svoju jedinu titulu u formuli 1. Nekoliko dana nakon što je osvojio titulu Rosberg se odlučio povući iz formule. Nakon tog razdobolja do 2020. godine Hamilton maltene nije imao konkureciju na stazi osim bljeskova Vettela i Ferraria. U 2021.godinI dobivamo "mitsku" sezonu gdje gledamo duel titana između Hamiltona koji ganja svoju 8 titulu i Verstappena koji želi svoju prvu. Nakon te iscrpljujuće što fizički što psihički sezone i zauvijek zapamčenog Abhu Dabia takvog Hamiltona više nismo vidjeli.

 

 

Potraga za brzinom

 

Dolazi najteži period u karijeri za Lewisa Hamiltona. Nakon tog legendarnog okršaja sa Verstappenom gdje ipak Lewis proživljava teži kraj. Skoro tri mjeseca je Hamilton bio van javnosti i društvenih mreža. Dosta toga se "spekuliralo" u vezi Lewisa gdje je jedan dio javnosti pomislio kako bi ovo mogao biti kraj njegove karijere u formuli 1, ali dosta brzo se saznalo da od toga neće biti ništa. U 2022. godini došla su potpuno nova pravila za bolide, a Lewisu je stigao i novi timski kolega u vidu Georga Russella. Hamilton i Mercedes suočili su se sa problemima kakve nisu viđali skoro 10 godina, jer dolaskom novih pravila Mercedes nije bio ni približno u vrhu . To je bila prva sezona za Hamiltona u formuli 1 gdje nije uspio upisati niti jednu pobjedu, a da stvar za njega bude još gora njegov timski kolega Russell pobijedio je na VN Brazila gdje je ostvario svoju prvu pobjedu u karijeri. Ta sezona je bila tek treća gdje je Hamilton u prvenstvu završio iza svojeg timskog kolege. Jedina dva puta kada se to ostvarilo je 2011 u Mclarenu sa Buttonom i 2016 sa Rosbergom. U godini 2023. postojala su "dva svijeta"- Red bull i ostatak. Hamilton je sezonu završio kao treći u prvenstvu gdje je uzeo 6 postolja, ali ponovno nije uspio zabilježiti pobjedu. Tako dolazimo do njegove posljednje godine kao vozaču "srebrnih strijela". To je bila njegova najgora sezona u Formuli gdje je na kraju završio kao sedmi u prvenstvu i opet iza Russella. No da nije sve tako crno, Hamilton je u svojoj zadnjoj godini kao vozaču njemačke ekipe uspio upisati dve pobjede. Nakon 57 utrka i nešto više od 1000 dana Hamilton je na svojoj domaćoj stazi u Silverstonu stigao do toliko željene pobjede. Na novu  nije trebao ni približno toliko čekati jer je nakon dve utrke ponovno ostvario triumf na Spa-Francorschampsu koja je uslijedila diskvalifikacijom Russella. Također treba još spomenuti i VN Las Vegasa gdje je Hamilton završio drugi, a startao je tek deseti.

 

 

Novi(crveni)izazov

 

Prije početka prošle sezone stigla je obavijest o kojoj je pričao cijeli svijet. Čak je i Fabrizio Romano čijem je područje isključivo nogomet, objavio kako Lewis Hamilton prelazi u Ferrari. Bilo je to 1. veljače 2024. Dan koji je zapisan zlatnim slovima u stranicama automoto sporta. Najveći svih vremena prelazi u najveću ekipu svih vremena. Nakon dugih 18 godina želi vratiti Ferrariu titulu nazad u Maranello. Hamilton će tako dobiti nešto što svaki vozać želi, a to je ljubav i podrška od strane tifosia. Lewis je sa Ferrariem potpisao ugovor do 2026. sa opcijom da ostane do 2027. godine gdje će godišnje zaraditi do 87 milijuna funti. Jedno od bitnijih pitanja koja se ovdje postavljaju su Hamiltonove godine. Ne treba zaboraviti da je prije nekoliko dana napunio 40 te polako ulazi u peto desetljeće života. Jedini vozać na gridu koji je stariji od Hamiltona je njegov veliki rival Fernando Alonso(43 godine). Pod tu "staru gardu" spada i Nico Hulkenberg koji ima 37, a onda tek dolazi Carlos Sainz sa 30 godina. Ostatak grida je daleko od svojih tridesetih, a neki su još tinejdžeri. Protiv duplo mlađih vozaća će se boriti Hamilton ako želi doći do svojeg cilja i povratka Ferraria nazad na vrh nakon skoro 20 godina. Glavno pitanje je, može li Lewis Hamilton osvojiti naslov u Ferrariu? Prema kladionicama prvi favorit je Mclarenov Lando Norris(36.4%), prati ga trenutni prvak Verstappen(30.8%), zatim slijedi Lewisov timski kolega Charles Leclerc(20.0%) i onda tek Hamilton(11.1%). Lewis nije u poziciji u kakvoj je bio u Mercedesu gdje je on odabran za vozača broj 1 u ekipi. Kraj sebe ima "dijete" Ferraria zvanog Leclerc. Dovoljno govori da su mu tifosi dali nadimak "il predestinato" što bi značilo predodređeni. Charlesu je prošla sezona bila najbolja u karijeri po pitanju konstante gdje je zabilježio osamnaest top 5 rezultata od čega su 3 pobjede(Monaco, Monza i USA). Leclerov najjači adut je njegova brzina u jednome krugu. U razdoblju od 2022-2024 imao je 17 startova sa prve pozicije dok je Hamilton to uspio samo jednom. Možemo i pogledati prošlu sezonu u Mercedesu između Hamiltona i Russella di je rekord u kvalifikacija bio debelo na strani Georga(19-5). To je nešto na čemu će Lewis morat poraditi ako želi ne samo osvojiti titulu nego biti bolji od Charlesa Leclerca. Vjerujem da je Charles iznimno motiviran sa dolaskom Hamiltona, znamo šta je učinio Vettelu koji nakon svoje epizode u Ferrariu nikada nije bio isti. Lako moguće da je ovo Hamiltonov posljednji ugovor u Formuli 1, ali možemo i u drugim sportovima vidjeti kako se vijek sportaša produžuje, možda ćemo ipak gledati Hamiltona duže nego što mislimo. Za mjesec dana trebalo bi biti prvo njegovo testiranja u crvenome bolidu. Voziti će F1-75. Ferrariev bolid iz 2022. godine. Jedno je sigurno, za uspijeh ovoga projekta mora biti osvajanje titule!

 

 

 

 

 

Za komentiranje trebaš biti prijavljen. Prijava Registracija

3 replike

  1. brane.arbanas
    Dobar tekst. Mislim da Hamilton više nema tu brzinu, ošrinu ili štoveć za borbu ni s Russelom, a kamoli Leclerom, Norrisom i Verstapenom. Kao vječni navijač Ferrarija uopće mi se ne sviđa ovo dovođenje, kao ni puštanje Sainza. I nemoj se ljutit, al Hamilton nije najveći svih vremena, ali nikako. :)
    1
    1
    0
    • N1k0
      Hvala, za Lewisa sam i ja dosta sumnjiv. Cak ne u smislu da nece isporuciti, nego da ce Charles jednostavno biti bolji od njega. Sto se GOAT-a tice ako gledamo brojke (pobjede,titule... )onda je najveci. Mada slazem se sa tobom. Pita se tu nešto Schumachera, Sennu, Verstappena, Fangia itd. To ostavljam na vama da zakljucite tko je najbolji svih vremena :)
      1
      1
      0
    • brane.arbanas
      Ma sve kužim, to tko je GOAT u F1 je jako nezahvalno za zalkjučit s obzirom na različite ere, broj utrka itd.
      0
      0
      0

Top 10

Tribina.hr portal

Tribina je zajednica sportskih analitičara, komentatora, novinara i ljubitelja sporta!


Josip Korda je podatkovni analitičar i nogometni skaut, koji je uz Tribina podcast od njegovih početaka. Kao podatkovni analitičar radi u IT industriji, dok u nogometu radi kao skaut i konzultant, a trenutno je skaut za FK Sarajevo.
Josip Paušić je nogometni analitičar koji je radio u stožerima Rijeke i Gorice. Godinama je bio vanjski stručni suradnik sportske redakcije HRT-a na emisijama vezanim za velika nogometna natjecanja, a tri godine je radio kao urednik emisije Lige prvaka i glavni urednik sportskog kanala PlanetSport.
Mihovil Topić je nogometni analitičar, kolumnist i suradnik nekoliko konzultantskih tvrtki specijaliziranih za napredne metode skautinga i moderne tehnologije koje sve više pronalaze svoje mjesto u nogometu. Godinama kombinira angažman u medijima i rad s nogometnim klubovima. Ta dva elementa kombinira i na Tribini.