Već godinama globalna i regionalna popularnost Formule 1 dostiže neslućene visine. Kroz serijal Drive to Survive F1 je otkrila svoje čari potpuno novoj publici. Da ste prije nekih 7 godina ljude po ulici pitali za Maxa Verstappena, većina bi pretpostavila da je to propali rezervni bek PSVa, a ne najveći talent u rapidnom usponu najbržeg sporta na planeti. Danas je to neka druga priča - Verstappen je postao jedan od velikana pa njegovo ime poznaju i najnezainteresovaniji pratioci sportskih dešavanja, makar kroz Heineken reklamu gdje je Holanđanin pokazao mu je raspon glume na nivou Dwayne "The Rock" Johnsona, međutim promjena paradigme je dovela do toga da su danas i prosječni vozači F1 globalne zvijezde (Pierre Gasly, vidim te), a njihov status raste iz dana u dan, nerijetko nezavisno od rezultata na stazi (Daniel Ricciardo, vidim i tebe). Elem, nije ovo priča o Liberty Media koja je otkupila Formulu 1 od balkanskog zeta Bernie Ecclestone-a i napravila globalni fenomen, jer je ta priča već dobro prežvakana i prepričana. Ovo je pak priča o nečemu puno ljepšem - drami koja nas čeka na vrelim asfaltima širom svijeta 2025.
U svijetu u kojem svjedočimo da su svjetski lideri zapravo neiživljena djeca koja su se zadesila na pozicijama moći, gdje čitamo o tragedijama po Balkanu koje po nekom jezivom tempu postaju sve češće i gdje se konstantno borimo za nekakvu dozu stabilnosti postoje dva sata nedjeljom kad sve staje. Svjetla se gase, problemi i dileme se brišu pod papučicom gasa, i spektakl počinje.
Gledajući nazad kroz historiju, malo koja sezona je obećavala onoliko koliko nadolazeća. Čak četiri ekipe pretenduju na naslov, od čega sedam vozača djeluje da ima realnu šansu da kroz svoje umijeće uzme trofej šampiona. A zašto je to tako? Kraj ove ere pravila dolazi sa 2026. što znači da ekipe polaku dostižu razvojni limit bolida, a to dalje dovodi do izjednačavanja ekipa na vrhu koje polako iscrpljuju sve opcije za iskakanje ispred konkurencije. Naravno, razlike i dalje postoje - McLaren izgleda kao da ima najpotentniji bolid, međutim Ferrari je u usponu cijeli drugi dio 2024, a znajući da je razvoj kroz sezonu već decenijama ahilova peta talijanske ekipe, ovakva promjena paradigme obećava. Red Bull je izgledao kao Titanik sredinom prošle sezone, međutim inžinjeri iz Milton Keynesa su još jednom pokazali zašto su najtraženiji na tržištu i isplivali rame uz rame sa vodećim na kraju godine. Mercedes je od promjene pravila 2022. nestabilniji od Zorana Milanovića na press konferencijama, pa ipak izgleda da su našli pravi put u zadnji čas i djeluju spremno da se potuku sa najjačim. Ako pitate njihovog prvog vozača, George Russella, može i na šake.
Razlog zašto je toliko bitno da imamo sve ekipe na top nivou je jasan - samo tako možemo doći u situaciju gdje vozač pravi razliku. Na kraju dana, koliko god su impresivna tehnička dostignuća sporta u kojem je čak i NASA tražila inspiraciju, svi mi živimo ovaj sport zbog velikih ličnosti koje proizvode velike momente.
Pa tako smo imali privilegiju gledati spektakularnu sezonu Maxa Verstappena koji je, usprkos teškim mukama ekipe kroz većinu sezone, porodio vozačku titulu na genijalnost, talent, lukavost i poneku prljavost. Nemaju Michael Schumacher i Ayrton Senna murale svuda po svijetu zato što su bili fini momci za volanom.
A u glavnoj ulozi čuvenog bosanskohercegovačkog filma Teško je Biti Fin glavnu ulogu je u 2024. preuzeo Lando Norris. Međutim, za razliku od Saše Petrovića koji je uspio u svom naumu da bude fin, Britanac mora kompletirati preobrazbu u čudovište, jer je to jedini način da se izbori sa aždahom prekoputa sebe. U prošloj godini je štošta naučio o trkanju na najvišem nivou, prvenstveno na mentalnom planu. Kako je sezona odmicala, djelovalo je da sazrijeva i postaje oštriji u svom nastupu, pa makar nekad to izgledalo i traljavo. Međutim, vrijeme nastupa i razvoja je već sad gotovo, kucnuo je posljedni čas. Bolid je spreman, iskustvo se skupilo, ili jesi ili nisi.
A tek onda dolazimo do duela koji svi ljubitelji sporta već godinu dana čekaju... a čak ne mora imati veze sa titulom šampiona! Lewis Hamilton i Charles Leclerc su po opštem mišljenju dva od tri najbolja vozača u Formuli 1 trenutno. Talijani takvi kakvi jesu, nakon što su napravili opak bolid, odlučili su u njega pored Leclerca postaviti statistički najboljeg vozača ikad, jer zašto ne napraviti dramu tamo gdje možeš (pod dokaz broj 2 pogledati sjajno ludilo koje provode u MotoGP). Šokantan je to razvoj događaja. Leclerc je dobio nadimak Il Predestinato (Odabrani)*, dobio je crveni bolid na korištenje, dobio je Sebastiana Vettela za timskog kolegu. Odmah po startu karijere u Ferrariju, poslao je Vettela u penziju u rijetko viđenoj demonstraciji sile i brzine. Carlos Sainz je bio ozbiljan takmac Monežaninu, međutim Charles je pokazao da je jasno bolji vozač kroz četiri sezone koje su proveli zajedno. Međutim, sada mu dolazi jedinstvena zvjerka. Hamilton je poznat po tome da, osim što ima strahovitu brzinu, pokupio je par političkih trikova od svog mentora Ron Dennisa. Njegovi zahtjevi za dolazak u Italiju su bili enormni, a John Elkann (de facto glavni čovjek u Ferrariju) je prostruo crveni tepih. Ovakvo partnerstvo timskih kolega je ekvivalent filmova gdje pljačkaši banke moraju smisliti savršen plan da opljačkaju banku, a onda znaju da moraju riješiti ovog drugog i pokupiti puni plijen, jer u Formuli 1 nema neriješenog ishoda.
*Il Predestinato je lagano ušao u mojih top 5 nadimaka u sportu ikada
U ovu grupu opasnih momaka koji pucaju na titulu se moraju uvrstiti Norrisov timski kolega, Oscar Piastri i stari vozač, ali novi lider Mercedesa, George Russell.
Piastri je ušao u F1 dosta haotično, ali vrlo brzo je pokazao da ima dosta toga što čini kompletnog F1 vozača spremnog za titulu. Međutim, da li ima sve? Odgovor za sad je ne - Lando ga redovno tuče tempom, čuvanje guma napreduje ali nije na dostatnom nivou, a kvalifikacije su daleko od idealnog. Ono što mu ide u prilog je što u svom ćošku ima svog agenta Mark Webbera, prekaljenog veterana F1 koji se pobrinuo da njegov vojnik ne doživi njegovu sudbinu drugog vozača. Ekipa se u iznenađujućoj mjeri podređuje Piastriju, a razlog djeluje da je prvenstveno umijeće pregovaranja njegovog menadžera.
Russell je objavio otvoreni rat Verstappenu na kraju 2024. Iako je to prilično jednostrana borba gdje se Holanđanin naizgled poigrava sa bijesnim Britancem, otpisivati Russella bi bilo itekako naivno. Usprkos povremenim padovima koncentracije i sudarima, George se od nove garde pokazao kao jedini sposoban suprotstaviti Maxu na stazi u više navrata. Ukoliko sredi tempo u trci koji zna biti upitan, djeluje da ima drskost potrebnu da postane šampion.
Ostala dva vozača u najjače četiri ekipe su velika nada briljantnog imena, Kimi Antonelli i Novozelanđanin Liam Lawson kojem vjerovatno ni samom nije jasno kako se našao tu gdje jeste. Prvi je prospekt od kojeg Toto Wolff pokušava napraviti vlastitog Verstappena (po principu ako ih ne možeš pobijediti, kloniraj ih), a drugi je neupečatljiv vozač koji je imao sreću da ga voli kontroverzni, ali neupitno briljantni Helmut Marko, koji je je otišao na kraj svijeta da nađe vozača prema kom nema rasističke konotacije, jer budimo realni, ko išta zna o Novom Zelandu. Valjda ovaj put ne bude priče o dekoncentrisanim australijskim vozačima koji ne podnose pritisak i granatiranje.
Bilo kako bilo, bolidi na testiranje izlaze već krajem februara. Svaka od obećane 24 trke su događaji koje ne želite preskočiti. Toliko drame i tenzije, uz hiruršku preciznosti nećete naći ni u jednom drugom sportu. Kad Lamine Yamal izgubi loptu na desnom krilu, on popravi kosu pa potrči u odbranu da pomogne svom beku. Kad Steph Curry promaši šut, vraća se u odbranu i žali kako ga je defanzivac dirnuo po ruci. Kad 18-godišnji Kimi Antonelli pogrešno procijeni krivinu i zakoči 50 metara prekasno, on završava u zidu pri brzinama od 300km/h. I usprkos vječnoj opasnosti koja visi nad glavama ovih momaka, ta želja za trkanjem i skidanjem glave onom ispred sebe rasplamsava ludilo kakvo jest trkanje u Formuli 1. Pa uživajmo!
Tribina je zajednica sportskih analitičara, komentatora, novinara i ljubitelja sporta!
Čisto znatiželje radi, koji su ti još top nadimci u sportu? Meni je recimo Big Papi iz bejzbola predobar.
Reakcije na komentar
Sviđa mi se
/Ne sviđa mi se
/Reakcije na komentar
Sviđa mi se
Ne sviđa mi se
/NFL pratim povrsno, mada mi je drag sport pa bi se moglo pisati ponesto, ali iskljucivo na nivou dobre zajebancije.
Reakcije na komentar
Sviđa mi se
Ne sviđa mi se
/Reakcije na komentar
Sviđa mi se
Ne sviđa mi se
/Reakcije na komentar
Sviđa mi se
Ne sviđa mi se
/