VN Jeddah je iza nas i ostavila je u zraku novu kontroverzu FIA-e o kojoj će se pričati još danima – možda i tjednima. Odluka koja, osim što je upitna, potencijalno mijenja tijek ovogodišnjeg prvenstva.
Max je, nakon još jednog pole positiona – i to prilično neočekivanog s obzirom na sve probleme iz prethodnog tjedna – startao iz idealne pozicije. Činilo se da je sve što se događalo u Japanu ostalo iza njega. Sam je priznao da neće biti lako zadržati Piastrija i Norrisa, a preokret je stigao brzo – već u prvom krugu. Piastri je imao bolji start i pokušao napasti s unutarnje strane. Max je otišao široko, nakratko izletio sa staze i vratio se ispred – na vodeću poziciju. Prema FIA-inim pravilima, ako vozač napusti stazu i zadrži prednost, dužan je vratiti poziciju. Max to nije učinio. Međutim, iz Red Bullove perspektive – i mnogih gledatelja – Verstappen je bio ispred u trenutku ulaska u zavoj, a Oscar je zapravo bio taj koji je stvorio kontakt i inicirao incident. Ipak, suci su ostali neumoljivi – pet sekundi kazne, bez previše oklijevanja.
McLaren je, s druge strane, odigrao savršeno – hladne glave i s jasnom strategijom. Piastri je preuzeo vodstvo, ali ni Norris nije bio daleko. Cijelu utrku vozio je čisto, tempirano i bez greške, dodatno učvrstivši McLarenov nastup kao jedan od najozbiljnijih ove sezone. Završio je četvrti, s najbržim krugom utrke, što mu je donijelo dodatni bod i još jednu potvrdu da mu ova sezona ozbiljno miriše na više od simpatičnog “Lando efekt”. S obzirom na to da se incident dogodio već u prvom zavoju utrke, mnogi analitičari smatraju kako je kazna bila preoštra. Vraćanje pozicije bilo bi razumno rješenje, koje bi ostavilo utrku otvorenom i bez dodatnih kontroverzi.
Posebno zabrinjava činjenica da Max sada ima osam kaznenih bodova na superlicenci – a već pri sljedeća četiri slijedi automatska zabrana nastupa na jednoj utrci. Svi bodovi koje je prikupio datiraju iz 2024., a nijedan mu ne ističe prije lipnja. Drugim riječima, svaka sljedeća sudačka odluka protiv njega mogla bi imati ogromne posljedice. Kada se sve stavi na vagu, teško je ignorirati dojam da FIA-in pristup – po tko zna koji put – ide na ruku narativu koji se gura iz smjera britanskih medija: sve da se Verstappena prikaže kao negativca, bez obzira na stvarni kontekst.Taj famozni prvi krug kojega smo se svi pribojavali, ipak je uzeo svoj danak. Dok su svi pogledi bili usmjereni prema vrhu, u sredini poretka zakuhala se nova drama, incident između Gaslya i Tsunode. Četvrti zavoj bio je koban za obojicu, stoga su na žalost njihovih timova vrlo brzo parkirali bolid u garažu.
Unatoč solidnom trećem mjestu na kvalifikacijama, Russel nije uspio zadržati tempo vodeće dvojice i utrku je završio peti, što s obzirom na probleme s gumama odličan rezultat. Istina, nisu zadovoljni ni on, a niti Totto, koji je opisao utrku kao “najgore izdanje sezone do sada”. Odličan Antonelli, unatoč nekoliko izazovnih trenutaka (dvaput je dotaknuo zid), uspio je zadržati kontrolu nad bolidom i osigurati vrijedne bodove za Mercedes, završio je na šestom mjestu. Taj mladi talijanski vozač oduševljava iz utrke u utrku i sigurna sam svjedočimo stvaranju jednog mega vozača i nove zvijezde Formule1.
Leclerc je zauzeo prvo postolje ove sezone, završivši na trećem mjestu. Odlična strategija (da, da, Ferrari je imao odličnu strategiju) kasnog ulaska u boks, omogućila mu je da prestigne Russela i zauzme podij. Hamilton je i dalje u problemima i teško se nosi sa svim tim izazovima, što se može vidjeti po njegovom body languageu, gdje se na kilometar vidi kako mu tu nije ugodno i da se ne osjeća dobro. Sav entuzijazam koji je pokazivao prije početka sezone, odjednom je nestao, i nad njim se nadvio tamni, sivi oblak iz kojeg svako malo pada neka oborina.
Osim gore navedenih, bodove su osvojili Sainz (8. mjesto), Albon (9. mjesto) te mladi Isack Hadjar koji je s 10. mjestom upisao svoje prve bodove u Formuli 1. I dok smo u Jeddahu dobili još jednu utrku punu obrata, briljantnih poteza, raznih strategija i sudačkih kontroverzi, ostaje dojam da sezona 2025. lagano ulazi u onu fazu kada se više priča o kaznama nego o vožnji. Sljedeća stanica je Miami. Nova staza, nove, drame, nova prilika da FIA-u da bude ...... (da budem pristojna do kraja).
Ali nećemo kvariti dojam – jer cirkus se nastavlja, a ja se ne mičem iz prvog reda.
Oscar Piastri (McLaren)
Max Verstappen (Red Bull)
Charles Leclerc (Ferrari)
Lando Norris (McLaren)
George Russell (Mercedes)
Andrea Kimi Antonelli (Mercedes)
Lewis Hamilton (Ferrari)
Carlos Sainz (Williams)
Alexander Albon (Williams)
Isack Hadjar (Racing Bulls)
Fernando Alonso (Aston Martin)
Liam Lawson (Racing Bulls)
Oliver Bearman (Haas)
Esteban Ocon (Haas)
Nico Hülkenberg (Sauber)
Lance Stroll (Aston Martin)
Jack Doohan (Alpine)
Gabriel Bortoleto (Sauber)
Yuki Tsunoda (Red Bull) DNF
Pierre Gasly (Alpine) DNF
Tribina je zajednica sportskih analitičara, komentatora, novinara i ljubitelja sporta!