Iako će mnogi znalci reći da je Suzuka bila dosadna i uspavljujuća, ne bih se složila. Suzuka nikada ne laže. Ovdje ne pobjeđuju sretnici, ovdje pobjeđuju majstori. U ovom slučaju – velemajstor.
Ova utrka pokazala je ono što rijetko primjećujemo kad je utrka „uzbudljivija“. Ne obraćamo pažnju na te „detalje“. Vidjeli smo kako timovi razmišljaju, kome daju prednost ili kome planiraju dati prednost. Kako vozači čuvaju gume za zadnjih deset krugova. Da, nismo dobili dramu, ali smo dobili šahovsku partiju na 300 na sat. I u toj igri Max Verstappen je ponovno bio kralj ploče. To je njegova prva pobjeda u ovoj novoj sezoni i četvrta uzastopna na Suzuki.
Od samog starta bio je na vodećem mjestu, ali pod ogromnim pritiskom koji su mu nametali Lando Norris i Oscar Piastri. Mc Laren je bio opasno brz i pritisak nije popuštao do posljednje sekunde. U nekim trenucima razmak između Maxa i Landa bio je samo 1.1. sekundu. Verstappen je hladne glave, mudro vodio cijelu igru. Bez greške, bez nervoze, bez gubitka ritma. Savršen u obrani, savršen kada je nakon pit stopa bio 4.4. sekunde iza Hamiltona, koji još nije bio u boksu. U trenutku kada je Max došao do njega – Hamilton je skrenuo u boks. Ne znam, ali kao da još uvijek osjeća posljedice 2021. i nelagodu kada mu je Max u retrovizoru.
Zanimljivo je da je Piastri u pojedinim dijelovima utrke bio brži od Norrisa, pogotovo na svježim gumama. Ali nije ga napao. Timska naredba? Dogovor prije utrke? Nismo saznali. Mogao je zakomplicirati Maxu, ali nije. Znači li to da je Mc Laren sve podredio Landu? Pokazat će vrijeme. Ako ćemo iskreno, Oscar je veći potencijal za budućeg svjetskog prvaka od Landa. Pokazuje zrelost, samokontrolu i sposobnost da igra igru do kraja. Lando na žalost to još nema. Nema onaj „ubilački“ nagon koji te tjera na izazivanje vlastitih granica. I kada je došao trenutak da pokaže karakter, pokazao je cendranje. Situacija s izlaskom iz pit lanea, gdje se pokušao progurati ispred Maxa koji je evidentno bio ispred njega – završila je njegovim kotačima na travi i klasičnim radijskim žalopojkama i još jednom mrljom u dojmu koji ostavlja. Max pri tom, nije ni trepnuo, hladnokrvno je iznio svoje viđenje i bio je u pravu. Oscaru danas čestitamo rođendan i želimo mu osvajanje naslova – ali ne još, ne dok je Max u igri.
Što reći o Kimiju Antonelliju? Osamnaestogodišnji debitant koji je završio ispred Hamiltona, sedmerostrukog prvaka, čovjeka koji je pisao povijest F1. Impresivno je bilo njegovo vodstvo utrke, kratko, ali dovoljno da uđe u povijest Formule 1. Kimi na stazi djeluje kao da vozi F1 već godinama, mirno, precizno, stabilno – i brzo. Dijete koje zna što radi i koje, ako ovako nastavi ima ozbiljan potencijal da jednoga dana bude na samom vrhu. Hamilton još uvijek nije „onaj pravi“. Traži balans, traži onaj osjećaj da je to TO. Ne mogu se oteti dojmu da je Ferrari možda napravio kobnu grešku kad je razdvojio jedan od najperspektivnijih tandema Leclerca i Sainza. Preteško mi je gledati potonjeg kako se bori u donjem dijelu tablice.
No dok se jedni bore s formom i odlukama, neki drugi pišu svoje prve bodove. Isac Hadjar osvojio svoje prve bodove u Formuli 1, završivši osmi, unatoč bolovima zbog sigurnosnog pojasa koje je počeo osjećati tijekom kvalifikacija.
Alex Albon nastavlja s konstantnim rezultatima, deveto mjesto za Williams i potvrda da je iskustvo ponekad najbolji adut u borbi sa sredinom poretka.
Oliver Bearman, još jedan mladi lav donio je bod za Haas, završivši deseti. Njegov drugi ulazak u bodove ove sezone samo je dodatne potvrda da nismo ni blizu vidjeli sve od njega. Čini se da Haas polaže velike nade u njega, što smo vidjeli danas, kada su tražili da ga Esteban Ocon pusti ispred sebe.
Također, Piere Gasly je tijekom utrke dobio istu naredbu od svog tima, Alpine da prepusti poziciju Jacku Doohanu za 15. mjesto.
Yuki Tsunodu ostavljam za kraj. U intervjuu nakon utrke, nije mogao sakriti tugu i razočarenje što nije ostvario bolji rezultat pred prepunim gledalištem i u utrci u njegovoj zemlji koja je disala kao jedno za svog pilota. Ovo je tek prva utrka, pokazao je da može na treningu, no to nije utrka i treba prebaciti sklopku u svojoj glavi i biti svjestan da vozi jedan od najmoćnijih bolida na stazi i da se mora tako ponašati i tako djelovati. Red Bullu su potrebna oba vozača u gornjem dijelu poretka, ako već ovaj drugi ne pobjeđuje. Max ne može opet iznijeti cijelu sezonu na svojim leđima. Možda može, ali pitanje je da li će na to pristati? No sezona je tek počela, treća utrka je gotova. Pripremamo se za iduću.
Iduća je na rasporedu 11.-13. travnja u Bahrainu. Konačno se vraćamo na europsko vrijeme i do Las Vegasa se nećemo morati ustajati u cik zore.
Možda nismo dobili kišu, sudare niti dramu. Ali smo dobili lekciju Max Verstappena.
Vidimo se u Bahrainu. 🇧🇭 Do tada – arigatou, Suzuka. 🇯🇵
Velika nagrada Japana 2025. - Rezultati
Max Verstappen (Red Bull Racing) – 1:22:06.983
Lando Norris (McLaren) – +1.423s
Oscar Piastri (McLaren) – +2.129s
Charles Leclerc (Ferrari) – +16.097s
George Russell (Mercedes) – +17.362
Kimi Antonelli (Mercedes) – +18.671s
Lewis Hamilton (Ferrari) – +29.182s
Isack Hadjar (Visa Cash App RB) – +37.134s
Alexander Albon (Williams) – +40.367s
Oliver Bearman (Haas) – +54.529s
Fernando Alonso (Aston Martin) – +57.333s
Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +58.401s
Pierre Gasly (Alpine BWT) – +1:02.122
Carlos Sainz (Williams) – +1:14.129
Jack Doohan (Alpine BWT) – +1:21.314
Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +1:21.957
Liam Lawson (Visa Cash App RB) – +1:22.734
Esteban Ocon (Haas) – +1:23.438
Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1:23.897
Lance Stroll (Aston Martin) – +1 krug
Tribina je zajednica sportskih analitičara, komentatora, novinara i ljubitelja sporta!