U toku je drugi vikend nove sezone Formule 1. Najbrži cirkus na svijetu nalazi se u Kini. U nedelju nas očekuje glavna trka, dok je u subotu vožen sprint. Na kraju je trijumf odnio Lewis Hamilton.
Tako je Britanac došao do prvog slavlja u crvenom Ferrarijevom bolidu. Doduše, nije to pobjeda kao ona u ''pravoj'' trci. Ali svakako da će Hamiltonu dosta značiti. Jer utisak je da mu fali motiva i samopouzdanja, zbog čega bi ova pobjeda mogla dosta značiti za nastavak sezone.
Neočekivani prelazak
Kada se prošle sezone pojavila informacija da Luewis Hamilton prelazi u Ferrari, prvo je sve djelovalo kao šala. Nije izgledalo da će se zaista desiti jer je Britanac bio dio Mercedesa, sa kojim je sedam puta došao do naslova prvaka.
Ipak, ma koliko Ferrari bio bez titule sada već 18 godina, crveni bolid i sav glamur koji nosi italijanska ekipa će uvijek biti ''mamac'' za svakog vozača. Zato se na kraju sam prelazak i realizovao a Ferrari je uz Charlesa Leclerca dobio još jednog fenomenalnog vozača, dok je Carlos Sainz krenuo put Williamsa.
Početak nije bio dobar
Nova sezona je počela prethodnog vikenda Velikom nagradom Australije. Ferrari se nije proslavio. U jednom momentu je Hamilton čak bio i prvi, u jednom trenutku oba vozača su bila na podijum pozicijama. Međutim, loša taktika i loš izbor guma kada je počela kiša, uništili su snove Ferrarija.
Hamilton je na kraju završio kao ''tek'' deseti. Uzeo je jedan bod ali nije mogao biti previše oduševljen. Čak je djelovalo u jednom momentu da se potpuno predao i da samo čeka da se trka završi.
Najbolje o tome govori situacija u kojoj je Piastri u završnici prestigao Hamiltona u borbi za devetto mjesto. Lewis je u tom duelu izgledao kao neko ko vozi svoju petu trku u karijeri a ne kao sedmostruki svjetski prvak.
Očito da se u toj trci ispoljio problem koji je vidljiv još od završnice sezone 2021. odnosno, problem sa motivacijom.
Motivacija kao najveći problem
Lewis Hamilton je sedam puta osvajao titulu svjetskog prvaka. U završnici 2021. je bio na putu da dođe i do devete. Ipak, nakon dramatične završnice Max Verstappen je došao do prve od četiri titule koje će u nizu osvojiti.
Od tog trenutka uslijedio je i pad Lewisa Hamiltona. Iz sezone u sezonu je vozio sve lošije. Donekle je imao i opravdanje. Ruku na srce Red Bull je po kvalitetu prešao Mercedes i više Mercedes nije mogao da se hvali kako ima najbolji bolid na gridu.
No ipak, za renome kakav ima, Hamilton se poprilično srozao. Nije stvar rezultata, nego kompletnog utiska. Bilo je dosta trka u poslednje dvije godine u kojima Hamilton nije izgledao dobro. On bi bio samo puki učesnik trka, osvajao bi bodove ali bi djelovao mlako i nezainteresovano.
Djelovao je kao da nema motiva, kao da nema šampionske gladi. Ti njegovi rezultati nisu bili katastrofalni. Znalo je tu bili i postolja, ali prosto kada neko navikne na pobjede, onda osvajanja bodova i učešće u trkama reda radi su svakako razočaravajući nastupi.
Sa te strane možda i nije iznenađenje toliko da je Hamilton napustio Mercedes jer je očito trebao neku promjenu.
Međutim, ni start u Ferrariju nije bio mnogo bolji. Da se razumijemo, Ferrari nije briljirao ni u kvalifikacijama, ali je u trci imao sigurno brzinu za neki bplji rezultat. Loša taktika je koštala ekipu pa su uzeli osmo i deseto mjesto. Međutim, loša timska taktika ne može biti izgovor za još jedno blijedo izdanje Hamiltona.
Djelovao je kao da je vozač Saubera na primjer, kojem je top što je u bodovima pa neće da proba uraditi nešto više. Već pomenuti gubitak pozicije protiv Piastrija najbolje govori o voljnom momentu Hamiltona u Australiji.
Može li sprint promijeniti stvari ?
Dupli program prvi put u sezoni imamo već na drugoj trci u Kini. Sprint nije nešto što većina nas dugogodišnjih ljubitelja F1 voli. Kada imamo sprint, cijeli vikend je nakaradan. Utisak je da se FIA pokušava samo dodvoriti novim generacijama kako bi eto imali umjesto još jednog treninga, neko veće uzbuđenje. Pa ipak, rijedak je slučaj da imamo spektakl u sprintu. Obično su to dosadne trke gdje niko ne želi da rizikuje mnogo kako ne bi oštetio bolid.
Očigledno je da ta ideja sa sprintom nije dobra ali za sada se od toga ne odustaje. No, o samom konceptu sprinta ćemo govoriti više nekom drugom prilikom. Sada ćemo se fokusirati samo na ovaj spirnt koji se desio u ranim jutarnjim satima po našem vremenu u subotu.
Hamilton je u petak odradio najbolje kvalifikacije i došao je do prve pozicije. Na samom startu sprinta odbranio je prvu poziciju i manje više bez grama uzbuđenja došao do pobjede. Tako je Ferrari upisao prvu pobjedu u sprintu ikad a Hamilton je došao do prvog slavlja u crvenom bolidu.
Sama pobjeda kao pobjeda nije toliko važna. Neće ona donijeti možda previše Ferrariju gledajući sve kroz prizmu samo jedne pobjede. Ali gledamo li dugoročno, to bi moglo dosta značiti prije svega Hamiltonu.
Naime, pobjede su najbolji lijek za samopouzdanje i motivaciju. Čak i kada nemate samopouzdanje i motivaciju, dobre stvari ih vrate. Teško možete boljih stvari imati od pobjeda. Okej, sprint jeste manje važan od same trke, ali pobjedi se u zube ne gleda.
Jer nije Hamilton zaboravio voziti. Hamilton je jedan od najboljih vozača svih vremena. Hamilton je samo izgubio želju i volju. E sad, možemo pričati da je to u neku ruku njegov veliki minus i mana s obzirom na zaradu i s obzirom da je morao imati motiv i u Australiji samim tim što vozi prvi put za Ferrari. Očito ni to nije pomoglo.
E zato je sada važno pratiti kako će Hamilton da se ponaša u narednom periodu, počevši već od trke u nedelju. Jer ova pobjeda u sprintu je nešto što može da bude okidač za povratak starog Hamiltona.
U suprotnom, dolazak Hamiltona u Ferrari bi se mogao pretvoriti u neželjeni promašaj.
Tribina je zajednica sportskih analitičara, komentatora, novinara i ljubitelja sporta!
Reakcije na komentar
Sviđa mi se
Ne sviđa mi se
/