Piastrijeva dominacija u dosadnoj trci i Ferrari koji ''pomjera'' granice

Piše: MravičkiTop

23.03.2025., 16:33 8 min 0

Iza nas je druga trka Formule 1 u 2025. godini. Velika nagrada Kine bila je klasična trka za Kinu, bez pretjeranih uzbuđenja. Pa ipak, imali smo šta za vidjeti kako tokom same trke, tako i nakon trke.

Oscar Piastri odvozio je jednu dominantnu trku te je na kraju došao do trijumfa, ispred Landa Norrisa i Georgea Russella. Iako su u trci bili peti i šesti, na kraju su kao po navici Ferrarijevi vozači gubitnici vikenda.

Ali krenimo redom

Kvalifikacije bitne kao rijetko kada

Velika nagrada Kine je specifična trka. Konfiguracija staze je takva da obično gledamo dosadne trke bez velikih uzbuđenja i sa malo preticanja. Samim tim, kvalifikacije su važnije nego na nekim drugim mjestima jer dosta toga odrede.

Manje više zbog toga niko i ne voli trke poput Kine, jer pasionirani ljubitelji Formule 1 ipak vole trke sa dosta uzbuđenja. Toga nije bilo ni tokom subotnjeg sprinta, a ni tokom glavne trke.

Neki bi možda voljeli da zbog toga ne gledamo Kinu u kalendaru, ali s obzirom koliko Kina može novca dati, gledaćemo još dugo trku u Kini sve i da je mnogo dosadnija i nezanimljivija nego što jeste.

McLaren je iznad svih

Oscar Piastri imao je dobre kvalifikacije u Australiji. Međutim, greška u trci ga je koštala pa je na kraju završio tek kao deveti. Da je na greškama učio i to na brzom kursu, pokazao je već ovog vikenda.

Kvalifikacije je odradio sjajno i pokazao je da je ozbiljan kandidat za prvo mjesto. Samu trku odradio je gotovo pa perfektno. Na startu je zadržao prvo mjesto i faktički bez problema ga čuvao cijelo vrijeme. Rijetko kada je i bio u kadru što dovoljno govori da je rutinski održavao vođstvo.

Nije to bila dominantna pobjeda u smislu da je imao 20 sekundi prednosti većim dijelom trke, ali je isto tako imao potpunu kontrolu. Čak ga ni sporije mijenjanje guma (za 3.8 sekundi) nije koštalo na kraju.

Koliko je McLaren dominantan pokazao je i Norris koji je omogućio svojoj ekipi duplu pobjedu jer je na kraju završio na drugom mjestu. Tako nakon uvodnog trijumfa, vezao je još jedno postolje.

Dakle, nakon dvije trke prilično je jasno da je McLaren izad svih i to prilično. Da nije bilo greške u Australiji, Piastri bi imao sigurno bolji nastup od devetog mjesta. Uzorak jeste mali, ali očigledno je McLaren na sjajnom putu da se bori ne samo za titulu konstruktora što je uzeo prošle sezone, nego i da Norris i Piastri budu kandidati za titulu. U ovom trenutku nije pretjerano reći da je Lando prvi favorit.

Russell koristi svaku šansu

George Russell je otvorio sezonu sa dva treća mjesta. Ako bi gledali samu brzinu Mercedesa i tempo tokom trka, ovakvi rezultati su definitivno za pohvalu i predstavljaju dobar nagovještaj pred nastavak sezone.

Russell nije odvozio spektakularne trke. Nije bio u centru pažnje ni u Australiji ni u Kini, nisu to trke o kojima će se godinama pričati. Međutim, Russell je radio ono što treba, koristio je sjajno šanse koje su se otvorile.

Evidentno je da Mercedes nema brzinu koju ima McLaren ali zbog Russellove konstantnosti je Mercedes ostavio najbolji utisak uz McLaren. Znajući da Wolf nikada ne miruje, sigurno će njemački tim napredovati kroz sezonu. Ako su sada, kada očigledno nisu najbrži u vrhu, tek će biti opasni kada i sam bolid bude napredovao.

Russell djeluje da je sazrio. Već prethodne sezone preuzeo je primat u odnosu na Hamiltona. Sada je i definitivno prvo ime ekipe, te će sigurno cijeli tim raditi za njega. Nije prvi favorit, ali definitivno je opasan igrač u borbi za titulu.

Red Bull ne izgleda dobro

Ako gledamo rezultate Maxa Verstappena, onda ova konstatacija ne bi djelovala baš smisleno. Aktuelni šampion i čeverostruki uzastopni pobjednik F1 je uzeo drugo i četvrto mjesto. Sa te strane može se reći da su rezultati odlični.

Međutim, nije sve tako idealno. Red Bull izgleda loše i to nije samo na startu ove sezone slučaj. Isto je bilo očigledno i u drugom dijelu prethodne sezone, kada su rezultati ekipe bili lošiji.

Ako gledamo šta je radio Perez prošle godine i sada Lawson, jasno je da bolid nije idealan. To što Max ima fenomenalne rezultate je najbolji dokaz o kakvom se genijalcu radi. Bolid mu nije najbrži ali kada ga on vozi, taj bolid izgleda mnogo bolje.

Ali ipak će i sama ekipa morati napredovati jer uz svo majstorstvo Verstappena, neće moći da se bore za titulu ako bolid ne bude kvalitetniji. Mada, pitanje je koliko i mogu napredovati a utisak je da bi morali dosta.

Ferrari je ponovo nadmašio samog sebe

Ferrari je ostvario trijumf u sprintu gdje je Hamilton bio prvi. Pa ipak, ovaj vikend je za zaborav za italijanski tim. I to ne toliko zbog same trke koliko zbog dešavanja poslije trke.

Mada, nije ni trka bila perfektna. Na startu su i Hmailton i Leclerc prešli Verstappena ali su se isto tako i sudarili i imali kontakt u kome je Charles Leclerc polomio krilo. Ipak, nije mu to toliko poremetilo trku čak je imao i bolji tempo poslije toga.

U jednom trenutku, Leclerc je imao sjajan tempo pa je prešao Hamiltona i pokušao da uhvati Russella. Djelovalo je da ga ima i da je brži. Međutim, očito je propustio priliku i istrošio gume. U poslednjoj trećini trke bio je spor pa je izgubio poziciju od Verstappena. 

Hamilton je sa druge strane bio peti ali je bilo očigledno da ne može ništa više od toga. Ekipa ga je povukla na zamjenu guma po drugi put u nadi da će na svježim gumama možda promijeniti nešto. Izgubio je samo jedno mjesto ali imao je najbrži krug tako da je faktički samo bod izgubio a potencijalno je mogao dobiti dosta. Rizik mu se nije isplatio ali vrijedilo je probati.

Međutim, ma koliko peto i šesto mjesto nisu spektakl od rezultata, pravi problemi su nastali nakon trke. Naime, Ferrari je ostao i bez toga jer su oba vozača diskvalifikovana. LeClercu je bolid bio lakši od dozvoljenog, dok je podnica kod Hamiltona bila kraća nego što je smjela biti.

Tako je Ferrari još jednom nadmašio sebe. Borbu za postolje u Australiji upropastila je loša taktika i pogrešan odabir guma. A onda u Kini još veća katastrofa gdje je tim ostao bez bodova i to na krajnje bizaran način ali isto tako krajnje ''ferrarijevski'' način.

Šta su na pokazale prve dvije trke ?

Nije veliki uzorak ali dvije trke su nam pokazale neke stvari i možemo za kraj izvući neke zaključke. 

U ovom trenutku McLaren je definitivno za koplje ispred ostalih i sa te strane u britanskoj ekipi mogu biti presrećni. Mercedes nije po tempu najbrži, ali Russell pokazuje da je sigurno jedan od kandidata za titulu.

Red Bull i Ferrari su potpuno suprotni. Red Bull preko Maxa ima sjajne rezultate, ali bolid ne izgleda dobro i moraće raditi na unapređenju bolida. Što se Ferrarija tiče, ma koliko nenormalno zvučalo, oni zapravo mogu biti zadovoljni.

Tempo tokom trka je dobar i vjerovatno im je najbolji uz McLarenov, egal u najgorem slučaju sa Mercedesom. Imaju malo bodova ali zbog spleta nesrećnih i nespretnih okolnosti. No najvažnije je da imaju bolid koji je konkurentan. E sad, ako poprave taktiku i smanje gluposti koje prave, apsolutno su u igri za titulu.

Mada, djeluje da smanjivanje greški Ferrarija izgleda manje realno od ispunjavanja predizbornih obećanja balkanskih političara.....

Za komentiranje trebaš biti prijavljen. Prijava Registracija

Trenutno nema replika.

Top 10

Tribina.hr portal

Tribina je zajednica sportskih analitičara, komentatora, novinara i ljubitelja sporta!


Josip Korda je podatkovni analitičar i nogometni skaut, koji je uz Tribina podcast od njegovih početaka. Kao podatkovni analitičar radi u IT industriji, dok u nogometu radi kao skaut i konzultant, a trenutno je skaut za FK Sarajevo.
Josip Paušić je nogometni analitičar koji je radio u stožerima Rijeke i Gorice. Godinama je bio vanjski stručni suradnik sportske redakcije HRT-a na emisijama vezanim za velika nogometna natjecanja, a tri godine je radio kao urednik emisije Lige prvaka i glavni urednik sportskog kanala PlanetSport.
Mihovil Topić je nogometni analitičar, kolumnist i suradnik nekoliko konzultantskih tvrtki specijaliziranih za napredne metode skautinga i moderne tehnologije koje sve više pronalaze svoje mjesto u nogometu. Godinama kombinira angažman u medijima i rad s nogometnim klubovima. Ta dva elementa kombinira i na Tribini.