Sada već vrlo davne 2006. godine, tri utrke prije kraja prvenstva, održana je utrka u Kini. Velika nagrada Kine na stazi u Šangaju u kalendaru je od 2004. Ova je staza treći veliki projekt Hermana Tilkea nakon što je izgradio staze u Maleziji i Bahreinu. Kao i sve prijašnje staze, sadrži vrlo dugu ravninu koja nije startno-ciljna, već je više kombinacija vrlo brzih zavoja te je iznimno široka. Posebnost je suludo dug prvi desni zavoj (više od 270°) te izuzetno duga „zadnja“ ravnina. Osobno, ovo je jedan od boljih Tilkeovih projekata te staza na kojoj je utrkivanje itekako moguće, a utrke su uglavnom bile vrlo dobre ili odlične.
Nakon dominacije Ferrarija u prvoj polovici 2000-tih, Renault s Fernandom Alonsom je 2005. osvojio naslov ispred brzog, ali nepouzdanog McLarena Kimija Räikkönena. No ono što je Ferrari skinulo s trona bile su gume. U to se vrijeme vodio „rat guma“ između Bridgestonea i Michelina koji je započeo još 2001., a posljednja bitka vođena je upravo ove 2006. godine.
Nakon gubitka titule 2005., godinu kasnije imperij uzvraća udarac te su se Schumacher i Ferrari itekako vratili u borbu. Nakon Alonsove dominacije na početku sezone, „Schumi“ je počeo stizati zaostatke te je imao samo četiri boda manje i postalo je jasno da će zadnje tri utrke odlučiti prvenstvo.
Najveća razlika između Bridgestonea (Ferrari i nekoliko slabijih momčadi) i Michelina (svi ostali) pokazala se u kišnim uvjetima, u kojima je Michelinova guma bila znatno bolja. Budući da je u kvalifikacijama padala kiša, vozači na Michelinu su otpočetka bili brži. U prvoj rundi kvalifikacija svi ispali vozači vozili su na Bridgestoneu: tragikomični Spykeri i Super Aguriji te tek nešto bolje Toyote. U drugoj rundi pridružili su im se i Williamsi (isto Bridgestone), ali i Ferrari Filipea Masse. Jedini Bridgestone koji je izborio prolazak u zadnju rundu kvalifikacija bio Michael Schumacher i to kao deveti od deset. Kako je kiša još malo pojačala u zadnjoj rundi kvalifikacija, njemački „Regenmeister“ uspio je izvući malo brzine te se kvalificirati šesti.
S druge strane Renault je briljirao u kvalifikacijama. Alonso i Fisichella bili su suvereno osvojili prvo i drugo mjesto u sve tri runde kvalifikacija. Honde Rubensa Barrichella i Jensona Buttona zauzele su drugi red, dok su McLareni Kimija Räikkönena i Pedra de la Rose zauzeli peto i sedmo mjesto. Slijedila su dva BMW Saubera Nicka Heidfelda i Roberta Kubice, a zadnjih deset zatvorio je prvi Nizozemac u Red Bullu: Robert Doornbos (evo jedne pub kviz zanimljivosti).
Alonso se uoči utrke nadao da će prekinuti Schumacherov pozitivan niz zadnjih šest utrka u kojima je pet puta bio bolji od Španjolca uz četiri pobjede. Tijekom noći i ujutro padala je kiša, ali je prestala netom prije starta te se staza počela sušiti. Start se odvio u kišnim uvjetima te su Renaultovi vozači lako zadržali vodeće pozicije, posebice Alonso koji je odmah odjurio konkurenciji. Kimi se probio pokraj jedne Honde u prvom zavoju, a do kraja kruga i druge, da bi izbio na treće mjesto te uskoro počeo dostizati Fisichellu.
Drugi kandidat za titulu Michael Schumacher zadržao je poziciju nakon starta, a u osmom je krugu iznenadio bivšeg momčadskog kolegu Barrichella koji je malo slabije izašao iz predzadnjeg zavoja te ga pretekao za peto mjesto. U dvanaestom krugu Kimi pretječe „Fisija“ te počinje hvatati Alonsa koji je bio petnaestak sekundi ispred njega. Već sljedeći krug „Schumi“ pretječe Buttona da bi došao na četvrto mjesto. No zaostatak za Alonsom iznosio je ogromnih 25 sekundi i izgledalo je da će Alonso povećati razliku uoči zadnje dvije utrke.
Ali nije ni Alonso bio bez briga. Intermediate gume na Renaultu počele su gubiti na snazi te je Alonso, nekarakteristično i zakratko, izletio sa staze. Räikkönen s druge pozicije prvi ulazi u boks, ali samo dva kruga kasnije odustaje zbog mehaničkog kvara. Schumacher ulazi u boks u 19. krugu te dotače gorivo, ali ne mijenja gume. Tri kruga kasnije u boks ulazi i Alonso koji je odlučio zamijeniti prednje gume, a krug kasnije i Fisichella koji, kao i Schumacher, ostaje na istim gumama.
Staza se polako sušila te se stvorila suha trkačka linija. Kubica u BMW-u prvi odlučuje biti hrabar i prijeći na gume za suho, ali ta se odluka pokazala pogrešnom. Već u prvom zavoju ne može naći odgovarajući grip te ga pretječu trojica vozača, da bi nekoliko zavoja dalje izletio i izvrtio se.
Svima je bilo jasno da će Alonsova i Renaultova odluka da zamijene samo prednje gume imati utjecaj na prolazno vrijeme u odnosu na Schumachera i Fisichellu. Alonso je uskoro počeo gubiti i tri sekunde po krugu te su ga ova dvojica uhvatila do 28. kruga. Fisichella napada Alonsa, ali griješi te zamalo izlijeće sa staze. Dva kruga kasnije, „Fisio“ ne griješi te na zadnjoj ravnici pretječe Alonsa, kojeg odmah napada Schumacher. „Schumiju“ ne treba nekoliko krugova, već nekoliko zavoja te na kraju kombinacije prvih dvaju zavoja koristi bolje prianjanje guma i prolazi Alonsa.
Sljedećih desetak krugova ne događa se previše, ali staza se sve više i više suši. Alonso prvi od vodećeg trojca ulazi u boks u 35. krugu te prelazi na gume za suho. Ali kad nije tvoj dan, sve ide krivo. Zbog problema sa zadnjom gumom, Alonso zapinje u boksu na 19 dugih sekundi te gubi i zadnju šansu za pobjedu. Pet krugova kasnije na gume za suho prelazi i Schumacher. Fisichella mora reagirati te ulazi krug nakon. Vraća se na stazu ispred Schumachera, ali traljavo, te odmah u prvom zavoju griješi pa ga Schumacher prolazi, djelomično zahvativši travu, s unutarnje strane. Fisichella neće zadržati ni drugo mjesto do kraja utrke jer će morati propustiti Alonsa, koji se bori za naslov.
U 45. krugu Massa pokušava proći Davida Coultharda u Red Bullu, no dolazi do kontakta te Massi puca ovjes. Pokušava skrenuti u boks, ali završava u pješčanoj zamci na samom ulazu u boks. Tko je zamislio pješčanu zamku ovdje, ne znamo, ali kolika je šansa da će više ikad netko baš ovdje zapeti pri ulasku u boks…
I za kraj, spektakl u borbi za četvrto mjesto u posljednjem krugu. Nick Heidfeld u BWM-u drži četvrtu poziciju, ali pod pritiskom Buttona, Barrichella i De la Rose. Na kraju duge zadnje ravnice četvorka juri, ali nisu si dovoljno blizu. Heidfeld, osim na Buttona iza, mora paziti i na Takumu Sata u komičnom Super Aguriju, koji zaostaje tko zna koliko krugova ispred. I dok bi se svaki „back marker“ maknuo negdje početkom ili sredinom ravnice, japanski ponos to ne dopušta Satu te ovaj normalno koči na ulazu u zavoj zbog čega Heidfeld mora kočiti i zato propušta Buttona. Barrichello vidi šansu te napada, ali precjenjuje svoju putanju te se zabija u zadnji dio BMW-a. Posljedica: Button je četvrti, De la Rosa ni kriv ni dužan peti, Barrichello bez prednjeg krila šesti, a Heidfeld završava sedmi. Sato je nagrađen diskvalifikacijom zbog ignoriranja plavih zastava.
Ljutiti Heidfeld nakon utrke je u boksu uhvatio drugog vozača Super Agurija Sakona Yamamota i počeo vikati na njega te mu prijetiti prstom (nemoj Nick, samo ne prstom). Budući da se Yamamoto samo čudio, Heidfeld se dodatno naljutio, ali na kraju se morao ispričati kad je shvatio da je na stazi u tom trenutku bio Sato.
Što je ova utrka značila do kraja? Schumacher je poveo u ukupnom poretku dvije utrke prije kraja, ali će odustajanjem u Japanu izgubiti sve šanse za naslov. Nakon toga će se prvi put umiroviti. Alonso će osvojiti sljedeću utrku u Japanu, posljednju za Renault u svom prvom boravku, te svoj drugi i posljednji naslov prvaka. Kina će nam pak ponuditi više dobrih utrka u godinama koje dolaze, a vrlo zanimljiva utrka održat će se samo godinu kasnije. U svakom slučaju nedjeljno jutro rezervirano je za drugu postaju ovogodišnjeg prvenstva. Uživajmo!
Tribina je zajednica sportskih analitičara, komentatora, novinara i ljubitelja sporta!